همزمان با سراسر کشور، مراسم باشکوه شیرخوارگان حسینی در شهرستان کازرون نیز با حضور پرشور عزاداران برگزار شد.
در میان جمعیت سوگوار، حضور یک نوزاد ۸ ماهه که پس از ۱۴ سال انتظار به خانوادهاش هدیه شده بود، حالوهوای متفاوتی به این مراسم معنوی بخشید.
به گفته مادربزرگ این کودک، خانواده سالها در انتظار فرزنددار شدن بودند و حتی در دوران بارداری به آنها گفته شده بود که فرزندشان دختر است، اما پس از تولد مشخص شد که نوزاد پسر است.
مادربزرگ این اتفاق را یک عنایت الهی و هدیهی اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: «امسال اولین سالی است که این کودک را به مراسم شیرخوارگان حسینی آوردهایم و حضور او برای ما بسیار خاص و بهیادماندنی است.»
همچنین، طی گفتگوی تلفنی با حجتالاسلام آقایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کازرون، ایشان اعلام کردند که مراسم امسال نسبت به سالهای گذشته پرشورتر برگزار شده است. وی افزود: «در سال جاری ۴۰ مکان برای برگزاری مراسم در نظر گرفته شد، در حالی که سال گذشته این تعداد ۲۵ مکان بود و این نشاندهنده استقبال گسترده مردم از چنین مراسمهایی است.»
این مراسم معنوی، بار دیگر جلوهای از عشق و ارادت مردم کازرون به اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا را به نمایش گذاشت.